Medicinsko-biološko-antropološki karakter rada ogleda se u razvijanju osnovnih psiho-fizičkih odlika odnosno funkcionalnih sistema u dečijem uzrastu primenom realnog aikido-a.
Pre upisa deteta OBAVEZAN je LEKARSKI UVID u njegovo opšte zdravstveno stanje.
Sociloško-psihološko-pedagoški rad u dečijim školama realnog aikido-a je složen i višedimenzionalan. Sociološka misao gde "ozbiljnost isključuje igru, igra je višeg reda, jer u sebi može imati ozbiljnost".
Relacija: igra - realni aikido - stvaralaštvo kod deteta se manifestuje čas igrom, čas radom, čas stvaralaštvom i samoizgradjivanjem. Trener je nit koja povezuje ove detalje, on ih usmerava, ne natura im rešenja, niti ih na bilo šta primorava. Veliki rad, trud, strpljenje i ljubav su potrebni zarad njihovog ostvarenja.
Praktikovanje Realnog aikido-a
kod dece povećava kvalitet života u socijalnoj sredini.
Dete na treningu uči posmatranjem, slušanjem - na ovaj način on
stvara mentalnu sliku tehnike uz sopstveni pokret. Mora
postojati određeni tempo vođenja treninga i izvođenja tehnika,
prilagođen starosnoj dobi deteta. Takođe se u dečijim školama
realnog aikido-a primenjuje :
psihoregulativan trening,
trening grupne dinamike.
Rad u sali obuhvata više segmenata. Najpre se vodi računa o kulturi ponašanja, higijeni. Sama struktura treninga izgleda ovako:
Vremena nisu kruto ograničena, ali bi vođenje treninga trebalo prilagoditi ovim vremenskim okvirima.
pojasevi (gradacija) :
U okviru saveza "SISTEM SAMOODBRANE
REALNI AIKIDO 2015" stasavaju i dečiji majstori realnog aikidoa.
Posle polaganja za braon pojas,deca rade po posebnom programu za
sticanje crnog pojasa. Izmedju ostalog , uvodi se lični karton
kandidata za crni pojas gde se prati i ocenjuje napredovanje
budućih majstora.
Novinu predstavljaju i takmičenja na kojima se ocenjuje
pravilnost i efektnost izvođenja tehnika. Najbolji se nagrađuju
medaljama i priznanjima.
Brojni letnji i zimski seminari koji se održavaju u zemlji i
inostranstvu, a u organizaciji saveza SISTEM SAMOODBRANE REALNI
AIKIDO 2015, pored dodatnog
usavršavanja, pružaju i mogućnost druženja i sticanja novih
drugara.